Thursday, September 28, 2006

Dyre fornojelser


Her kommer lige et billede fra arkivet - en Louis Vitton taske til katten (eller en lille hund). Prisen - over 1500 €. Jeg var i Galleries La Fayette sidste torsdag, og der havde de en afdeling med alt muligt forskelligt toej til smaa hunde - jeg synes dog det er lidt overdrevet - og hunden er vel ligeglad?

Paa nogle omraader hernede handler det meget om at 'se ud'. For eksempel skal man helst vaere nogenlunde velklaedt og elegant paa arbejde - og det har ogsaa nogen betydning for hvilken service man faar rundt omkring. Der var en tidligere praktikant paa besog i dag, og hun sagde at noget af det forste hun havde laert paa arbejdet var at man ikke kunne gaa i jeans paa arbejde - og det var saa det vi andre paa kontoret havde paa i dag! Saa kan jeg bedre forstaa de kigger saa maerkeligt paa mig hele tiden :o)
Jeg holder nu fast i mine jeans - det gaar nok. Jeg er jo ogsaa bare praktikant saa de kan jo ikke forlange at jeg fanger alle reglerne paa en gang! Jeg synes nu heller ikke det er saa galt ved UNEP, og i den sidste ende saa burde det jo heller ikke vaere saa vigtigt, saa laenge arbejdet er i orden. (Og det siger Sonia at det er :o)

I morgen er det Alicias sidste dag, saa vi skal ud og spise til frokost paa en libanesisk restaurant, og paa latinamerikansk klub om aftenen. Det er lidt trist at hun rejser, men der kommer vist en ny praktikant i naeste uge. De sidste to dage har jeg siddet naesten alene paa kontoret fordi Alicia har besog fra Peru og leger turist om formiddagen og Rene hjaelper paa en messe nord for Paris. Det er ret kedeligt at sidde der alene, saa jeg gaar et par ture paa etagen ind i mellem. En ting er dog rart nok - antallet af hoejrystede telefonsamtaler paa henholdsvis spansk og Quebec-fransk er faldet dramatisk!

Nu vil jeg hen under dynen med min bog og slappe lidt af - der var en rigtig god overraskelse fra min mor i postkassen i dag, og jeg skal da vist lige smage om det er lige saa godt som det plejer!
Posted by Picasa

No comments: