Friday, September 15, 2006

Det lyner og tordner...

Det har vaeret rigtigt varmt og tungt i vejret de sidste par dage, saa nu lyner og tordner det helt vildt! Vinduerne kan aabenbart ikke lukkes helt til, for de vibrerer naar der kommer tordenbrag - det er nu ganske hyggeligt og sidde og lytte til regnvejret! Det gode er at efter regnvejret bliver det ogsaa til at traekke vejret igen!

Yohan fra arbejdet har sidste dag i morgen, så vi (praktikanterne) var ude og spise på restaurant i dag – det er vist en tradition hernede, at der gøres lidt mere ud af frokosterne når folk har sidste dag. Det var også ganske hyggeligt, og vi fik snakket en helt masse. Vi er dog ikke færdige med at ’fejre’Yohans afsked, næste fredag skal vi mødes på en vandpibe-café på Bastille Pladsen. Det bliver næsten som i Egypten :o)

Det går rigtigt godt på arbejdet. Sonia involverer mig i mange af de opgaver hun har, og det er jeg rigtig glad for. Ud over de store opgaver som står på kontrakten, så har jeg også en masse mindre opgaver – jeg har f.eks. skrevet et indlæg til vores nyhedsbrev. Hun sagde i går, at hun rigtigt godt kan lide at arbejde i teams, og at hun var glad for at have mig til at diskutere de forskellige opgaver med. Jeg er nok lidt nemmere at få fat på end Guido, som jo har så travlt. Hun er også meget tilfreds med mit arbejde, det er i hvert fald det hun giver indtryk af. Jeg har også fået ros af ham der leder vores afdeling for den opgave jeg lavede for ham tilbage i august (udkast til en præsentation til en konference) - så det er jo rigtig godt. Det er rigtig rart at føle at jeg rent faktisk kan bruge det jeg har lært på uni! Noget jeg måske savner her, det er den lidt mere praktiske side – vi bruger meget tid på at udarbejde strategi-papirer og samle op på forskellige tiltag. Det hænger dog også sammen med, at vi lige nu skal til at have planlægningen af anden fase af livscyklusinitiativet på plads, og derfor vil meget af tiden jo gå med at snakke om hvad der er vi skal opnå, og hvem vi vil involvere. Det skal dog nok blive lidt mere praktisk, når jeg skal til at ringe til de mange virksomheder der efterhånden er ved at være i min database! Det skal vi til at planlægge i næste uge.

Jeg har fået fri to dage i slutningen af november så jeg kan komme med på en konference i Wuppertal, Tyskland. Rikke er jo allerede i Wuppertal, og Sanne kommer ned fra Danmark. Jeg tror det bliver en spændende konference og jeg glæder mig rigtigt meget. Emnet for konferencen er for resten bæredygtigt forbrug.

Til alle dem der har spurgt til Michael – så har han det godt og han er også kommet godt i gang med arbejdet. De bor hos en rigtig sød dame, som har taget godt imod dem. De har allerede oplevet en masse, og han har sagt at der nok skal komme billeder paa bloggen paa et tidspunkt :o)

No comments: