Monday, September 25, 2006

Besøg hos de døde...

I går lykkedes det mig at komme op til Père Lachaise kirkegården mens der stadig var åbent. Jeg vil godt indrømme at jeg synes det var ret uhyggeligt. Her er der jo ikke bare en gravsten, men små kapeller med døre der hænger skævt på hængslerne - og der kan jo sidde mange spøgelser inde bagved alle de døre!! Der er en masse små stier, så jeg kunne rigtigt komme på opdagelse! Et sted var der et af kapellerne der også fungerede som trappe op til et andet plateau - trinene var skæve og knækkede, og jeg krydsede fingre for at det kunne holde til mig også. Jeg fik også set Jim Morrisons grav - det var hvad jeg vil kalde et hul i jorden klemt inde mellem en masse andre grave.

I morgen kommer der for alvor skub i de opgaver som rent faktisk er skrevet på min kontrakt, men som jeg ikke har arbejdet så meget med endnu. Men det er jo sådan, at der er nogle ting der skal være færdige før noget andet kan komme igang - og det er så der vi er nået til nu. Guido har vist en masse gode ideer til hvordan vi skal tage kontakt med virksomhederne, så jeg skal øve mig i at skrive hurtigt hele formiddagen indtil vi skal have møde :o)

I morgen aften skal jeg til tirsdagsmøde i den danske kirke - der kommer en og fortæller om nogle af de steder i Paris som almindelige turister sjældent ser, så det glæder jeg mig til - måske kan jeg få lidt inspiration til nogle af mine "udflugter".

No comments: